Over ons

FaceClock is een progressieve tech-startup gevestigd in Huizen, opgericht in 2018 door Christina Buter Lozano. Na jarenlange ervaring in B2B en B2C sales en gewerkt te hebben voor techbedrijven als L1NDA en zoekmachine ZEEF, heeft zij besloten het heft in eigen handen te nemen. Zij is gaan brainstormen over het samenbrengen van verschillende moderne systemen in de cloud en welke sectoren zich het meest kwetsbaar bevinden.

Missie

Grote partijen helpen meer inzicht en grip te krijgen in hun organisatie op het gebied van hun personeel. 

Ons team richt zich grotendeels op de tuinbouw sector die te maken heeft met veel medewerkers, denk hierbij aan 100+. Toch zijn er ook mid-en klein bedrijven vanuit verschillende sectoren die gebruik maken van FaceClock.

FaceClock in de cloud faciliteert drie systemen, namelijk; gezichtsherkenning, urenregistratie en een roostersysteem. Allemaal voor één prijs. Met FaceClock kun je gemakkelijk je personeel middels het gezicht laten in en uitklokken. Zo heb je te allen tijde overzicht van je medewerkers, waar men staat en wat men aan het doen is. 

Orchideeënkas in Brabant laat gezichtsherkenningssysteem ontwikkelen.

Christina maakte in 2018 kennis met een orchideeënkas in Brabant, die destijds werkte met 85 medewerkers. Deze orchideeënkas ondervond het probleem dat pasjes van de medewerkers constant verwisseld werden. Voor deze partij was het onmogelijk de wisselende uitzendkrachten die vaak ook een andere taal spreken uit elkaar te houden en/of te controleren. Daarom besloten zij een gezichtsherkenningssysteem te ontwikkelen bij een software-maatschappij zodat zij precies konden terugzien wie er aanwezig is en wanneer. Graag wilde deze organisatie ook weten wat hun medewerkers precies aan het doen zijn in de kas en hebben daarom de optie toegevoegd aan het systeem om een taak in te voeren. 

De combinatie inklokken middels gezicht en taak invoeren was en is namelijk nog niet beschikbaar.

FaceClock – de aangeboden oplossingen samen in de cloud.

Op dit moment zijn er oplossingen als de ‘vingerafdruk’ en het ‘inklokpasje’. Helaas kun je bij deze oplossingen niet aangeven wat je precies gaat doen en kunnen pasjes verwisseld worden. Grote partijen kampen met problemen als weinig overzicht en slechte coördinatie en controle. Er wordt veel gewerkt met uitzendkrachten in de tuinbouw die wekelijks uitbetaald moeten worden, vaak zijn er na een aantal maanden weer nieuwe gezichten. Die gezichten en namen zijn lastig te onthouden en uit elkaar te houden wanneer je te maken hebt met 100+ werknemers. Het is tevens onmogelijk om medewerkers die bijv. zes uren komen werken, precies op de juiste tijden te laten in- en uitklokken om zo dusdanig op die zes uur uit te komen in het systeem. Hierdoor wordt er nog veel gewerkt met werkbriefjes, die vervolgens eens per week handmatig in excel worden verwerkt. Dit kan beter, sneller en makkelijker dachten de makers van FaceClock, en zo zijn de eerste ideeën ontstaan. 

3

Systemen in 1

Cloud-based

Software