FaceClock registreert de gewerkte tijd en de aanwezigheid van medewerkers op locatie.
De in- en uitkloktijden worden automatisch bijgehouden waardoor je van een ieder een overzicht hebt van de Start- en Eindtijden van medewerkers. Hierdoor is er meer grip op het personeel. In- en uitklokken wordt steeds meer de norm, door het verplicht stellen van het Europese hof klokken steeds meer bedrijven in- en uit. De terugkomst van de prikklok ligt dus op de loer.
Wil jij meer weten over een snel en makkelijk inkloksysteem? Lees dan hier meer informatie over de FaceClock app, snel en eenvoudig inklokken met een QR-Code.
Het voordeel van het gebruik van een inkloksysteem is voornamelijk het gewin in tijd doordat de rapportage en registratie geheel automatisch gaat. Briefjes met in- en uitkloktijden van medewerkers hoeven niet meer in Excel overgetypt te worden.
En dan nog alleen gesproken te hebben over het bijhouden van de in-en uitklok tijden. Het noteren en registreren van de gewerkte uren kan ook behoorlijk tijdrovend zijn!
Veelal zijn er partijen die een in- en uitkloksysteem aanbieden door middel van een kastje of terminal te installeren. Vaak zijn deze best prijzig en in de tijd van nu onnodig. De digitale wereld kent vele mogelijkheden en daarom biedt FaceClock een volledig sterk en eenvoudig in gebruik inkloksysteem aan in de cloud. Medewerkers kunnen met de mobiele telefoon een QR-Code scannen om vervolgens in- en uit te klokken.
Natuurlijk is er naast de vraag om te kunnen in-en uitklokken ook veel vraag naar een mogelijkheid om vakantie of een vrije dag aan te vragen. Het fijne van de FaceClock App is dat het systeem op maat gebouwd kan worden en volledig in de cloud is. Hierdoor kunnen klanten hun wensen aangeven en staat het een week later alweer live! Naast in en uitklokken kan er een vakantie aangevraagd worden en deze is direct te zien, waarna het goed of afgekeurd kan worden. Medewerkers ontvangen automatisch via de mail een bericht of hun vrije dag of vakantie is goed of afgekeurd.
Het kloksysteem kan gebruikt worden op elk mobile device, denk hierbij aan;
- Tablet
- Mobiel
- Laptop/Computer
Het fijne van het gebruik van een inkloksysteem in de cloud is dat alle data real time is en direct toegankelijk. Je hebt dus direct overzicht en grip op de in- en uitkloktijden van de medewerkers, maar ook werktaken en gewerkte uren.
Dit zorgt ervoor dat een bedrijf zich voldoet aan de wettelijke bepaling om aanwezigheid van het personeel te registreren.
Het woord inklokken komt nog uit de tijd dat medewerkers hun begin en eindtijden moesten registreren en de gewerkte uren. Hierdoor ontstond de prikklok en zo de benaming ‘inklokken’.
Via een prikklok kun je in- en uitklokken, deze registreert dan met als het ware een prik de in- en uitkloktijden. Gelukkig zijn er nu wat modernere apparaten waar je met bijvoorbeeld een tag kunt inklokken. Uiteraard kun je hier niet de vakantiedagen of gewerkte taken in doorgeven, naast en het inklokken zal dan een app gebruikt moeten worden.
FaceClock biedt drie systemen in één aan in de cloud, waar het gehele management van het personeel in geregeld kan worden.
- In- en uitklokken
- Gewerkte uren
- Gewerkte taken
- Vakantie & Feestdagen
- Ziekte
- Tijd voor tijd
- Roosters maken