Inklokken op het werk!

De prikklok is weer terug van geweest. Door het Europese Hof is besloten dat er moet worden aangetoond wanneer het personeel van start is gegaan en wanneer de dienst is beëindigt.

Dit naar aanleiding van een rechtszaak in Spanje over het terugbetalen van gewerkte uren van medewerkers werkzaam bij een bank een Spanje.
Tijdens de hoorzitting konden begin en eindtijden niet worden aangetoond.
Hierna heeft het Europese Hof bepaald werkgevers verplicht te stellen tot het registreren van begin en eindtijden.

Gebruik van een inkloksysteem

Door middel van het gebruik van een inkloksysteem doe je aan een stukje aanwezigheidsbeheer. Ook vakanties, ziektes en andere soorten absentie worden voortaan gecontroleerd en gemanaged via een systeem. FaceClock is vooral gebruiksvriendelijk en de data is gemakkelijk te wijzigen.

Doordat medewerkers zelf in- en uitklokken kunnen de gewerkte shifts goed of afgekeurd worden met één klik op de knop. Openstaande goedkeuringen worden automatisch aangegeven in het urenregistratiesysteem waardoor je nooit een gewerkte shift van een medewerker over het hoofd ziet. Ook vakantieaanvragen worden door medewerkers zelf gedaan in de urenregistratie app.

Kloksysteem 2.0

Het inkloksysteem van FaceClock is volledig in de cloud. Je hebt dus altijd toegang tot het systeem op alle gewenste mobile-devices. Kastjes installeren kost werk en vaak onnodig veel geld. De klanten van FaceClock gebruiken de QR-Code om de medewerkers gemakkelijk bij aankomst te laten inklokken met hun eigen mobiele telefoon.

Snel in- en uitklokken

  • inklokken via de QR-Code en een Smartphone
  • inklokken via een tablet aan de muur met een toegangscode of je gezicht
  • inklokken via een laptop in de kantine of receptie